Факултет за примењени менаџмент, економију и финансије (МЕФ)

MEF - Fakultet za 21. vek

2017

УПИС

ОбавештењаБлог

МЕФ

ИНТЕРВЈУ: Никола Миљковић, шампион Европе на брдским стазама

Никола Миљковић је пример младе особе која упорношћу, залагањем и жељом за успехом може све што пожели. Прочитајте интервју са Николом Миљковићем, младом звездом аутомобилизма, спорта, којим се не бави баш много младих и деце у нашој земљи. Ипак, резултати су ту и говоре за себе. Ово је Никола Миљковић, шампион Европе на брдским стазама и успешан студент из Београда.

#1 Никола, на првом месту честитам Вам на освајању шампионата на такмичењу ЕХЦЦ – Брдске трке Европе и вансеријском успеху! Ваш успех заиста подстиче интересовање и на нашим просторима за аутомобилизам.

Хвала Вам. Логично је да „светски успех”, односно, успех ван оквира земље представља добру информацију за медије, а то аутоматски значи и веће интересовање свих. Такође је логично да се не могу очекивати добри резултати ван граница наше земље, ако ниси „добар”, односно, ако не направиш резултате и у својој земљи. Свакако је успех у нашој лиги један од предуслова за такмичење на вишим нивоима.

#2 Јасно је да се овим бавите из љубави, а не ради материјалних циљева. Осим тога што сте још од детињства били окружени аутомобилизмом, шта Вас мотивише да останете на тој животној стази?

Аутомобилизам је једноставно део мог живота – у нашим генима је. Ја сам наследник онога чему је мој отац посветио живот а наравно да су постигнути резултати и успеси додатни мотив да наставимо даље.

#3 Поред професионалног ангажмана, Ви и студирате. Како успевате да ускладите обавезе? Имају ли професори разумевања кад одсуствујете с предавања?

Велика захвалност свима запосленима на МЕФ факултету, који су уложили изузетан напор да ми помогну да ускладимо моје школске са мојим спортским обавезама. Заиста огромно разумевање и жеља професора да ми помогну такође представљају велики мотив да истрајем у покушају да завршим факултет и остварим један академски успех, мимо свих спортских. Логично је било опредељење баш за МЕФ факултет, односно, Факултет за примењени менаџмент, економију и финансије, с обзиром на моју жељу да после завршетка спортске каријере останем у свету спорта, а занимање за које сам се определио, пошто сам на основним студијама из области менаџмента, апсолутно ће ми то и омогућити.

#4 Свака трка подразумева добру припрему и вештину управљања возилом на терену. С обзиром на то да се и менаџмент базира на испитивању и спровођењу планираног, које бисте Ви сродности истакли између ауто-трка и студија?

На студијама се стиче знање из многих области, како у научном приступу тако и у практичном, бар ја имам такво искуство на овом факултету, а спорт је једна велика животна школа са свим лепим и ружним странама. Бављење спортом развија код спортисте врло често одређене људске вредности, врлине, али га и учи упорности, истрајности и наравно најважније учи га како се изборити са недаћама, односно, неуспесима. У животу је неопходно имати и научно, али и животно знање.

#5 Ви не поседујете свој тркачки аутомобил, али зато постижете феноменалне резултате! Да ли је то чувени инат којим карактеришу ово поднебље или је више реч о вештини сналажења с постојећим ресурсима?

Тачно је да ми не поседујемо свој спортски аутомобил, већ смо га добили на коришћење од нашег пријатеља, власника клуба који је увидео мој огроман таленат и жељу за успехом. Пре је у питању велика страст него инат. Инат ипак није превише лепа дефиниција за оно осећање које код нас изазива бављење ауто-тркама.

Мој мото је да увек дам 100% себе, тако барем знам да чиним све што могу.

#6 Живите у Београду, који је познат по саобраћајним гужвама. Како Ви реагујете кад се задесите у сред саобраћајног колапса?

Смирено. Ми, спортисти, морамо имати развијену дисциплинованост, те не дозвољавам себи да не поступам рационално.

#7 Који део Београда највише волите?

Центар, шири центар, приградска насеља, обале река, мостове, Авалу, Кошутњак…и сваки други његов део. Београд је мој град, мој корен.

#8 Како се припремате за трку? Пуштате ли неку музику, шетате у тишини…?

Сан је најбоља релаксација пред трку с обзиром на све тензије пре почетка трке и по завршетку. Врло често ми се дешава да по завршеној вожњи док чекамо на врху планине повратак колоне на старт заспим и одремам у мом тркачком ауто. То је мој најудобнији и најбезбеднији кревет.

#9 На који начин се опуштате после трке?

По завршеној трци организам се сам по себи опушта, а поготово ако сам ја срећан и задовољан резултатом. Он се сам искључује и ресетује мимо моје свесне жеље.

#10 Пошто сте и студент и афирмисани професионални ауто-тркач, а и оцене на испитима и трофеји на такмичењима су продукти залагања, труда и рада, шта бисте истакли као своју најбитнију особину која Вас усмерава да „возите“ правим путем – рада и образовања?

Мој отац ме је једном приликом похвалио, поред свих критика које често упућује на мој рачун, да имам једну дивну особину у својим генима, а то је да уживам у раду. Каже да ми је то богомдан дар. Ваљда је у праву.

#11 Да ли сте размишљали да у будућности оснујете свој картинг-центар, с обзиром на то да сте ту и почели и остварили исто значајне резултате још као дечак?

Нисам размишљао о прављењу картинг центра, јер су то некакви уски оквири онога чиме ја желим да се бавим, а ја и дан данас имам своје ученике-мале другаре, са којима врло често проводим време на картинг стази, где их обучавам умећу вожње картинга. Мој картинг је и данас на свом почасном месту, у дворишту моје куће.

#12 Ви сте јако млади, а постигли сте више него многи Ваши вршњаци. Шта бисте поручили младим људима, како да изаберу „праву стазу“?

Живите своје снове, или барем покушајте то. Мој мото је да увек дам 100% себе, тако барем знам да чиним све што могу.

Милена Сретић


Повезане странице